Blog

Volumul Media și Inteligența Artificială la Târgul de carte Gaudeamus

E bine că încă suntem liberi să ne ocupăm de cărți într-o perioadă în care societatea românească nu și-a revenit bine din șocul primului tur al alegerilor prezidențiale. Și poate tocmai din cauza faptului că ne ocupăm prea puțin de carte, de școală, de educație, societatea se află în acest punct în care conspirațiile, impostura, mediocritatea și pseudo-știința au luat locul autorității epistemice. Iar lipsa de încredere în autoritatea morală și epistemică a elitelor științfice, nivelul de alfabetizare digitală și ignoranța sunt ținte ușor de instrumentat prin sisteme de inteligență artificială și algoritmi empatici.

Volumul Media și Inteligența Artificială la Târgul de carte Gaudeamus

În aceste zile distopice lansez împreună cu colega mea, Romina Surugiu, volumul 𝙈𝙚𝙙𝙞𝙖 𝙨̦𝙞 𝙄𝙣𝙩𝙚𝙡𝙞𝙜𝙚𝙣𝙩̦𝙖 𝘼𝙧𝙩𝙞𝙛𝙞𝙘𝙞𝙖𝙡𝙖̆. Cercetători din centrele universitare din țară, profesori de jurnalism și comunicare, specialiști din industria comunicării, doctoranzi în științele comunicării semnează capitolle cărții:

Georgeta Drula (FJSC, UB, Departamentul Jurnalism) – capitolul „Inteligența Artificială în cercetarea științifică din jurnalism și comunicare”; Romina Surugiu (decan FJSC, UB) – „Practici profesionale în jurnalism, transformări digitale și Inteligență Artificială”; Camelia Gradinaru și Gabriela Poleac (Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași) – „Inteligența artificială și noile forme de comunicare: influencerii virtuali”;

Viorel Nistor (Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării din UBB, Departamentul Jurnalism) – „Jurnaliști vs. Influenceri”; Cristian China Birta (Kooperativa 2.0) – Soluții AI în marketing și afaceri; Victor Briciu, Arabela Briciu, Andreea-Cristina Catargiu (Universitatea Transilvania din Brașov) – „Utilizarea Inteligenței Artificiale în procesele de recrutare și selecție. Indicii de la recrutorii din sectorul corporatist din România”;

Antonio Momoc – „Radio GPT. Curiosul caz al lui Alex Ionescu (A.I. Project) de la ProFM Romania; Roland Mihai (doctorand în Științele Comunicării, publicitar), „Revoluția creativității artificiale în publicitate: oportunități și provocări în era generativă”; Cristian Petru (producător și jurnalist TVR, drd. în Științele Comunicării) – „Rolul de informare al mass media în era Inteligenței Artificiale”; Ionuț Butoi (FJSC, UB) – O abordare structurală a fenomenului „știrilor false” și post-adevărului;

Vlad Teodorescu Bîrlă (mindit.io) – „Impactul Inteligenței Artificiale (IA) în business. Cum folosesc antreprenorii IA în avantajul lor?”, Camelia Cușnir Dana Popescu-Jourdy, Romina Surugiu – „Folosirea Inteligenței Artificiale Generative în educație”; Angelica Helena Marinescu (Institutul de Sociologie, Academia Română) – „Arta digitală”: re-contextualizare și re-semnificare a tehnologiilor digitale în procesul creativ artistic contemporan; Corina Ozon în dialog cu Marius Stan – „Educarea utilizatorilor pentru antrenarea Inteligenței Artificiale”.

Vă așteptăm miercuri, 𝟒 𝐝𝐞𝐜𝐞𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞 𝟐𝟎𝟐𝟒, de la 𝐨𝐫𝐚 𝟏𝟔:𝟎𝟎, alături de editorul Bogdan Hrib și de jurnalistul Ion M. Ionita la stand la Editura Tritonic la Targul de carte Gaudeamus. Va fi o dezbatere despre sisteme de inteligență artificială, surse de informare din social media și cum ne protejăm de dezinformare, populism, radicalizare și manipularea opiniei publice, a emoțiilor și prejudecăților noastre în campanii și în afara lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *