Blog

Vechea placa cu prea multa teorie la scoala e usor depasita

Din cand in cand se petrec lucruri laudabile in universitate si ca mai tot ce este laudabil in societatea romaneasca trece aproape neobservat in media traditionala. Nu de putine ori am auzit reprosul care se face facultatii ca nu impleteste teoria cu practica sau ca este mult prea rupta de realitatea de pe piata. Cu toate astea, in ultimii ani, fondurile europene accesate de companii sau multinationale au insemnat proiecte cu stagii de practica platite pentru studentii universitatilor din toata tara. Sute de studenti au beneficiat de internshipuri sau stagii de practica in care au fost trainuiti, evaluati si coordonati atat de specialisti din companii, cat si de cei care sustin cursuri.

Desi se vorbeste in media taditionala mai putin despre acest fenomen poate si de teama de publicitate mascata, tot mai multe sunt companiile private care vin spre mediul academic si tot mai mult mediul academic se apropie de industrie. Poate nu cu viteza cu care ne-am dori, dar fenomenul portilor deschise de ambele parti este tot mai frecvent. In cazul industriei comunicarii, facultatile de profil, cele de comunicare, de relatii publice si publicitate au parteneriate de practica cu companii private, incheie contracte de internship si obtin suport de echipare si modernizare a laboratoarelor si salilor de curs.

Asa se face ca Danone Romania, prin Directorul de Comunicare Cristina Popescu, a venit spre mediul universitar cu o propunere de concurs studentesc de idei: #Creativitate in practica inseamna o noua oportunitate pentru studenti sa aplice in situatii reale ceea ce abordeaza in laborator, la scoala. Am acceptat propunerea de a-l sprijini pentru ca proiectul mi se pare a fi un incubator de idei, o anticamera la viata cotidiana de agentie de publicitate, de agentie de Pr sau de departament de comunicare al unei mari companii.

Mecanismul e simplu: studentii cu spirit de echipa, cu idei outside the box, creativi si cu gandire strategica sunt invitati sa se inscrie intr-o competitie in care pot castiga premii in bani si carti de specialitate. Propunerile lor creative vor fi evaluate de un juriu din care fac parte Cristina Popescu, director comunicare Danone în regiunea Europa de Est, eu, Lucian Mindruta, realizator DigiFM si bloggerul pe nutritie si fitness, Cristian Margarit.

Primele clasate 5 echipe vor sustine in fata juriului solutiile creative la unul din briefurile propuse. Inscrierea echipelor se face pana pe 15 noiembrie. Dar vom mai avea ocazia sa vorbim despre evolutia concurentilor pana in decembrie, aici, sau pe Facebook. Succes si ne vedem in finala!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *