Propunerile de mai jos fac parte dintr-o schiţă de lucru. Vă rog să îmi semnalaţi orice neclarităţi sau erori de formulare. Varianta actuală poate fi îmbunătăţită (cerinţa şi bibliografia) până la jumătatea lunii februarie când o voi trimite şefului Catedrei de Antropologie culturală şi Comunicare pentru aprobare şi pentru postare pe site-ul facultăţii:
1. Planul de marketing: Analiza situaţională (Analiza Swot-Tows), Obiective şi criterii de performanţă, Strategie, Tactici, Buget
Kotler, Philip, (2006), Conform lui Kotler, Ed. BrandBuilders, Bucureşti, pp. 106-108
Kotler, Philip, (2004), Marketing de la A la Z, 80 de concepte pe care trebuie să le cunoască orice manager, Ed. Codecs, pp. 49-51, 137-140, 177-178
2. Strategia. Ofensiva, defensiva, atacul pe flanc, gherila
Kotler, Philip, (2006), Conform lui Kotler, Ed. BrandBuilders, Bucureşti, pp. 48-53
Kotler, Philip, (2004), Marketing de la A la Z, 80 de concepte pe care trebuie să le cunoască orice manager, Ed. Codecs, pp. 186-190
Trout, Jack (2005), Trout despre strategie, Ed. BrandBuilders, Bucureşti, pp. 70-75
Ries, Al, Trout, Jack, (f.a.) Marketing ca război, Ed. Antet Press, pp. 23-26, 37-44, 45-54, 55-63, 66-76
3. Segmentarea pieţei. Publicuri-ţintă
Kotler, Philip, (2006), Conform lui Kotler, Ed. BrandBuilders, Bucureşti, pp. 53-55, 57-59
Kotler, Philip, (2004), Marketing de la A la Z, 80 de concepte pe care trebuie să le cunoască orice manager, Ed. Codecs, pp. 125-126, 179-181
Saftoiu Claudiu, (2003), Jurnalismul politic – manipularea politicienilor prin mass-media, manipularea mass-media de către politicieni, Ed. Trei, pp. 108-110
4. Nişele de piaţă
Kotler, Philip, (2006), Conform lui Kotler, Ed. BrandBuilders, Bucureşti, pp. 55-56, 73
Kotler, Philip, (2004), Marketing de la A la Z, 80 de concepte pe care trebuie să le cunoască orice manager, Ed. Codecs, pp. 21-22, 134-137
Ries, Al, Trout, Jack, (2004), Poziţionarea. Lupta pentru un loc in mintea ta. Cum să te faci văzut şi auzit pe o piaţă de desfacere supraaglomerată, Ed. BrandBuilders, pp. 77-86
5. Poziţionarea. Personajele exemplare ale politicii româneşti (Părintele, Sfântul, Răzvrătitul, Tehnocratul, Martira, Non-femeia politică)
Kotler, Philip, (2006), Conform lui Kotler, Ed. BrandBuilders, Bucureşti, pp. 59-61
Kotler, Philip, (2004), Marketing de la A la Z, 80 de concepte pe care trebuie să le cunoască orice manager, Ed. Codecs, pp. 140-143
Ries, Al, Trout, Jack, (2004), Poziţionarea. Lupta pentru un loc in mintea ta. Cum să te faci văzut şi auzit pe o piaţă de desfacere supraaglomerată, Ed. BrandBuilders, pp. 16-17, 20-24, 143-144, 175-178, 262-264
Teodorescu, Bogdan, Dorina Gutu, Radu Enache, (2005), Cea mai bună dintre lumile posibile – Marketingul politic în România (1990 – 2005), Ed. Comunicare.ro, pp. 197-210
6. Diferenţierea. Cum folosim teoria agendelor (Alin Teodorescu) pentru diferenţierea pe piaţa electorală
Kotler, Philip, (2006), Conform lui Kotler, Ed. BrandBuilders, Bucureşti, pp. 61-62
Kotler, Philip, (2004), Marketing de la A la Z, 80 de concepte pe care trebuie să le cunoască orice manager, Ed. Codecs, pp. 41-43
Saftoiu Claudiu, (2003), Jurnalismul politic – manipularea politicienilor prin mass-media, manipularea mass-media de către politicieni, Ed. Trei, pp. 93-96, pp. 103-108
7. Explicaţi insuccesul partidelor istorice în alegerile din mai 1990. Stilul şi temele de campanie, Opoziţie vs. FSN
Bulai, Alfred, (1999), Mecanismele electorale ale societăţii româneşti, Ed. Paideia, Bucureşti, pp. 83-84
Voicu, George (1998), Pluripartidismul, o teorie ca democraţiei, Ed. All, Bucureşti, pp. 212-215
Teodorescu, Bogdan, Dorina Gutu, Radu Enache, (2005), Cea mai bună dintre lumile posibile – Marketingul politic în România (1990 – 2005), Ed. Comunicare.ro, pp. 36-47
8. Imaginea Opoziţiei în alegerile din 1992. Convenţia Democrată (PNŢ, UDMR) şi eroarea strategică a PNL. Transformarea FSN în PD (sub conducerea lui Petre Roman). Crearea FDSN a lui Ion Iliescu (şi votanţii privaţi ai PDSR).
Bulai, Alfred, (1999), Mecanismele electorale ale societăţii româneşti, Ed. Paideia, Bucureşti, pp. 88-90, pp. 94-97, pp. 152-154
9. Clivajele în Europa central-răsăriteană. Axa politică centrală (PDSR-CDR) şi axa etnică (UDMR, PUNR).
Seiler, Daniel, (f.a.) Partidele politice din Europa, Institutul European, Iaşi, pp. 117-133
Bulai, Alfred, (1999), Mecanismele electorale ale societăţii româneşti, Ed. Paideia, Bucureşti, pp. 98- 107
Teodorescu, Bogdan, Dorina Gutu, Radu Enache, (2005), Cea mai bună dintre lumile posibile – Marketingul politic în România (1990 – 2005), Ed. Comunicare.ro, pp. 62-65
10. Perioada 2000-2004: diferenţierea PNL (T. Stolojan), PD (T. Băsescu), PSD (A. Năstase). Formarea Alianţei PNL-PD în 2003 şi strategia anti-PSD
Teodorescu, Bogdan, Dorina Gutu, Radu Enache, (2005), Cea mai bună dintre lumile posibile – Marketingul politic în România (1990 – 2005), Ed. Comunicare.ro, pp. 102-107
11.Strategie şi poziţionare în alegerile locale (Băsescu vs. Geoană) şi generale (Băsescu vs. Năstase) din 2004.
Teodorescu, Bogdan, Dorina Gutu, Radu Enache, (2005), Cea mai bună dintre lumile posibile – Marketingul politic în România (1990 – 2005), Ed. Comunicare.ro, pp. 107-116
12. Modelul cercurilor concentrice ale electoratului: activiştii, electorii (fideli, captivi) de încredere, electorii de campanie, electorii conjuncturali. Teoria cercurilor concentrice ale partidelor (M. Duverger)
Bulai, Alfred, (1999), Mecanismele electorale ale societăţii româneşti, Ed. Paideia, Bucureşti, pp. 141-143
Voicu, George (1998), Pluripartidismul, o teorie ca democraţiei, Ed. All, Bucureşti, pp.70-71
13. Electorate de partide şi electorate de personalităţi. Partidul de cadre, partidul de mase şi catch-all-party. Alegătorii interesaţi de alegeri, absenteiştii. Liderii de opinie şi influenţa contactelor personale.
Voicu, George (1998), Pluripartidismul, o teorie ca democraţiei, Ed. All, Bucureşti, pp.87-89
Bulai, Alfred, (1999), Mecanismele electorale ale societăţii româneşti, Ed. Paideia, Bucureşti, pp. 147-150, pp. 154-156, pp. 168-169
Lazarsfeld, Paul, Berelson, Bernard, Gaudet, Hazel, (2004), Mecanismul votului, Cum se decid alegătorii într-o campanie prezidenţială, Ed. Comunicare.ro, pp. 82-91, 199-206
14. Momentul deciziei definitive. Efectul de activare, de întărire, de convertire şi de raliere în campania electorală.
Lazarsfeld, Paul, Berelson, Bernard, Gaudet, Hazel, (2004), Mecanismul votului, Cum se decid alegătorii într-o campanie prezidenţială, Ed. Comunicare.ro, 93-103, 107-114, 115-126, 129-133, 137-140, 151-153
15. Stiluri de campanie: activă vs. reactivă; centrată pe partid vs. pe candidat; auto-centrată (pozitivă, nonagresivă) vs. de atac (negativă, denigratoare); pentru candidaţi în funcţie vs. candidaţi aflaţi în opoziţie
Bulai, Alfred, (1999), Mecanismele electorale ale societăţii româneşti, Ed. Paideia, Bucureşti, pp. 204-209
Teodorescu, Bogdan, Dorina Gutu, Radu Enache, (2005), Cea mai bună dintre lumile posibile – Marketingul politic în România (1990 – 2005), Ed. Comunicare.ro, pp. 132-140
andra
Eram hotarata ca o sa dau licenta la marketing politic…inca vreau..cred. Dupa ce am citit toate aceste posibile subiecte imi dau seama ca am foaartee mult de citit. Dupa un semestru de MP pot spune ca unii termeni din aceste subiecte chiar nu ii cunosc, doar intuiesc semnificatia lor. In fine… pe la cursuri nu ati vorbit despre unele subiecte afisate mai sus, dar pe de alta parte stiu ca am avut si o bibliografie, asa ca nu pun dezinteresul meu pe baza dvs. E posibil totusi dupa ce citesc sa mai am nelamuriri asa ca sper ca sunteti disponibil pentru consultatii!:)
andra
Imi corectez inceputul ,,eram hotarata sa dau licenta…”, emotiile cauzate de posibilele subiecte 🙂
Antonio Momoc
Dragă Andra, nu e atât de muuuult de citit:) În medie sunt 8-10 pagini la un subiect. Asta înseamnă aproximativ 150 de pagini în total. Nicio carte serioasă nu are mai puţin de 200 de pagini. E ca şi când ai citi o singură carte şi nici aceea în întregime.
Subiectele au fost tratate şi la curs. Detaliat le găseşti întotdeauna în bibliografie.
Evident, sunt disponibil pentru consultaţii: şi aici pe blog, dar mai ales la facultate.