19 aprilie 2018
„Portavoce. Cultura protestului în România”
Invitați: Ruxandra Gubernat & Henry Rammelt, regizori
A fost o dezbaterea aprinsă despre cultura protestului în Romania după ce studenții au vizionat documentarul „Portavoce”, un film care a urmărit și povestit protestele ultimilor ani organizate pe Facebook: anti-Roșia Montana Gold Corporation din septembrie 2012, Colectiv din noiembrie 2015 și Mișcarea Rezist anti-OUG 13 din februarie 2017. Invitații lui Antonio Momoc au fost regizorii Ruxandra Gubernat & Henry Rammelt și Andreea Petruţ, protestatar din Piața Victoriei. Studenții au venit în seara asta în spirit de solidaritate – cu banderole albe – și au protestat astfel, alături de profesorii aflați în grevă japoneză, împotriva deciziei MEN de a reduce locurile de anul acesta la programele de licență, master și doctorat ale Universității din București.
Agenția Rador a publicat aici despre eveniment.
3 mai 2018
„Dezinformarea și democrațiile iliberale”
Invitat: Cristina Lupu, Centrul pentru Jurnalism Independent – CJI
De Ziua Mondială a Libertății Presei, profesorul Antonio Momoc a invitat-o pe Cristina Lupu, director programe la Centrul pentru Jurnalism Independent – CJI, la o dezbatere despre fake-news, propagandă, dreptul la informare și exprimare al cetățeanului în contextul populismului și iliberalismului. Întrebările studenților au arătat preocuparea lor pentru promovarea unui jurnalism de calitate: cum contracarăm fake-news, cum asigurăm o informare corectă în contextul avalanșei de minciuni propagate pe internet, cum servim interesul public în era comunicării 2.0.
17 mai 2018
„Publicitatea online în era video: online influencers”
Invitat: Matei Dima – BRomania, Managing Partner Global Entertainment – Global Records
BRomania – Matei Dima este din Constanța unde a făcut liceul, a trăit la Los Angeles, este actor, producator și regizor. A studiat în SUA la Facultatea de Teatru cu specializări în actorie și regie, iar după mai multe piese jucate și regizate și stand-up comedy, a obținut o bursă la New York Film Academy cu filiala în Los Angeles unde și-a luat Masteratul în Regie. În 2013 a regizat și câștigat un Youtube Music Awards la categoria Innovation of the Year (DeStorm – See me standing), a produs videoclipuri și a jucat în reclame. Este managing partner la Global Entertainment – Global Records – casa de discuri, Global Booking – agenție de impresariat și Global Influencers – agenție de influenceri.
Are 1.300.000 de fani pe Facebook, 500.000 de abonați pe YouTube și 763.000 de urmăritori pe Instagram. A umplut amfiteatrul R3 până la refuz.
Antonio l-a întrebat cum a reușit sa facă toate astea, iar BRomania a răspuns „educația 100%”. Plus muncă. Fixarea unui obiectiv, stabilirea unei nișe de care ești pasionat, unde ai un talent, unde dezvolți hard skills, unde ești bun și apoi concentarea 90% din timpul zilnic pentru a deveni cel mai bun în acel domeniu. Încurajează micro-vloggerii și micro-influencerii, subliniind că nișele sunt ocupate mai eficient astfel decât o pot face influencerii mainstream. Dovadă că în advertising mai important este reach-ul decât numărul de fani sau followeri.
Nu crede că Inteligența Artificială va fi atât de inteligentă sau că va avea un simț al umorului dezvoltat până va ieși el la pensie, așa că nu se simte amenințat. Produce content online pentru publicitari și fani, scrie sketch-urile pe care le joacă și le regizează, ține să sublinieze că nu face vlogging și că nu îi place să spună zilnic pe youtube ce face el și cum se simte în viața lui privată. I-a sfătuit pe studenți să stea mai puțin pe internet, să se mai joace pe afară ca în copilărie și să mai citească și cărți pentru că chiar dacă nu se vede sau nu pare și lui îi place să citească…
Alumna FJSC, Corina Caragea a fost prezentă la eveniment și i-a adresat lui Bro întrebarea „ce ar face dacă de mâine nu ar mai exista internetul?” Bro a povestit că îi place să facă stand-up sau film, astfel că va găsi și alte formate media unde să se exprime decât în online sau pe social media. În replică am întrebat-o și pe fosta mea studentă „ce ar face ea dacă de mâine nu ar mai exista ProTV” și a promis că va răspunde la ea pe blog.
Agenția Rador a publicat aici despre evenimentul BRomania la Serile FJSC.
25 octombrie 2018
„De la absolvent la gamechanger. Cum facem upgrade sistemului media?”
Invitați: Raul Gheba – Mainstage/Sector 7, Alina Marculescu Matis – Digi24, Ionut Codreanu – ActiveWatch, Corina Caragea – ProTV, Shurubel Andrei Lacatus – Virgin Radio
Serile FJSC, prima ediție din noul an universitar 2018-2019, a însemnat o întâlnire de exceptie cu absolvenți FJSC care fac diferența pe piața media: toși i-au fost studenți moderatorului Antonio Momoc, toti sunt profesionisti, toti sunt formați în Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, toți au avut ceva de spus despre upgradarea sistemului mass-media. A fost o dezbatere despre starea actuală a presei din România ți despre cât impact (mai) pot avea formatorii sau cei formati în scolile de jurnalism, asupra presei, asupra domeniilor PR-ului sau publicității.