Blog

Presedintele Internet. Campania lui Iohannis pe Fb

Ioan Dan Niculescu (director de creatie) si Vlad Tausance (strateg online) au coordonat cea mai de succes campanie politica online din Romania, campania pe social media pentru alegerile prezidentiale din 2014 care i-a adus lui Klaus Iohannis, Presedintele Internet, la peste 1 milion de fani pe Facebook. Am analizat pentru Digi24 campania celui mai popular politician pe Facebook din Europa intr-un material semnat de Ioana Mihalca.

Alegerile prezidentiale din 2014 au fost primele din Romania la care un candidat a folosit Internetul intr-un mod pozitiv, prezentandu-se publicului ca fiind el insusi, fara sa joace un rol asteptat sau dezirabil. A fost o campanie online fundamental diferita de gherila digitala a lui Basescu din 2004. Pentru prima oara un candidat castigator nu a propagat mesaje de tip populist si nu a discredita concurenta. Tinerii din spatele campaniei online ai candidatului Klaus Iohannis au folosit internetul pentru a transmite mesaje de mobilizare, de solidarizare cu romanii din diaspora care erau frustrati de dreptul la vot, fara a denigra concurenta, fara a jigni sau ataca adversarii. Adica, altfel decat printr-o campanie negativa, asa cum am fost pana atunci obisnuiti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *