Blog

Bibliografia pentru examenul de licenţă din iunie 2012, specializarea Relaţii Publice, disciplina Marketing politic

Pentru studenţii FJSC, UB, de la specializarea Relaţii Publice, bibliografia pentru disciplina Marketing politic pe care o propun pentru examenul scris de licenţă din iunie 2012 este următoarea:

Bulai, Alfred, (1999), Mecanismele electorale ale societăţii româneşti, Ed. Paideia, Bucureşti, pp. 98- 107, 141-143, 147-150, 154-156, 168-169, 204-209.

Lazarsfeld, Paul, Berelson, Bernard, Gaudet, Hazel, (2004), Mecanismul votului, Cum se decid alegătorii într-o campanie prezidenţială, Ed. Comunicare.ro, pp. 93-103, 107-114, 115-126, 129-133, 137-140, 151-153.

Momoc, Antonio, “The Rising of Romanian President Traian Băsescu and the role of digital guerilla” în Emiliana De Blasio, Matthew Hibberd, Michele Sorice (editori), Leaders and New Trends in Political Communication, Ed. LUISS, CMCS, Roma, Italia, 2011, pp. 79-94.

Momoc, Antonio, “Candidaţii populişti şi noile tehnologii (Blog, Facebook, YouTube) în alegerile prezidenţiale din 2009″ în Revista Sfera Politicii numărul cu tema Partide şi alegeri, editată de Institutul de Cercetări Politice şi Economice şi Fundaţia „Societatea Civilă”, vol. XVIII, nr. 8 (162), august 2011, pp. 39-45.

Momoc, Antonio, “Online Negative Campaign in the 2004 Romanian Presidential Elections” in Styles of Communication, Vol. 2, No 1 (2010), Danubius University Press, Galaţi, pp. 89-98

Ries, Al, Trout, Jack, (f.a.) Marketing ca război, Ed. Antet Press, pp. 23-26, 37-44, 45-54, 55-63, 66-76.

Teodorescu, Bogdan, Dorina Gutu, Radu Enache, (2005), Cea mai bună dintre lumile posibile – Marketingul politic în România (1990 – 2005), Ed. Comunicare.ro, pp. 107-116, 132-140, 197-210

Subiectele ce corespund bibliografiei de licenţă:

1. Axa politică centrală şi axa etnică
2. Modelul cercurilor concentrice ale electoratului: activiştii, electorii (fideli, captivi) de încredere, electorii de campanie, electorii conjuncturali.
3. Electorate de partide şi electorate de personalităţi. Alegătorii interesaţi de alegeri, absenteiştii.
4. Stiluri de campanie: activă vs. reactivă; centrată pe partid vs. pe candidat; auto-centrată (pozitivă, nonagresivă) vs. de atac (negativă, denigratoare); pentru candidaţi în funcţie vs. candidaţi aflaţi în opoziţie
5. Momentul deciziei definitive. Efectul de activare, de întărire, de convertire şi de raliere în campania electorală.
6. Strategia: ofensiva, defensiva, atacul pe flanc, gherila
7. Personajele exemplare ale politicii româneşti (Părintele, Sfântul, Răzvrătitul, Tehnocratul, Martira, Non-femeia politică)
8. Strategie şi poziţionare în alegerile locale (Băsescu vs. Geoană) şi generale (Băsescu vs. Năstase) din 2004.
9. Campania negativă online în 2004 şi 2009
10. Rolul social-media în alegerile prezidenţiale din 2009

Examenul de licenţă din sesiunea iunie 2012 va fi compus din două probe: Proba 1: Evaluarea cunoştinţelor fundamentale şi de specialitate. Proba 2 – Lucrarea de absolvire.

Pentru Specializarea Relaţii publice,  disciplinele fundamentale sunt: Introducere în relaţii publice, Deontologie & Dreptul comunicării publice, Marketing politic. Disciplinele de specialitate sunt: Gestiunea crizei şi Tehnici de redactare în relaţii publice.

Pentru lucrarea de licență din 2012 propunerile mele de teme sunt:

1. Influenţa noilor tehnologii (new media/social media) asupra comunicării politice.
2. Construirea unei campanii electorale prezidenţiale/europarlamentare/locale

Evident, sunt posibile orice alte propuneri din partea studenţilor relevante pentru câmpurile comunicării electorale şi PR-ului politic.

Pentru disertaţia de masterat propunerile sunt:

1. Influenţa noilor tehnologii în comunicarea politică
2. Comunicarea electorală în Romania postcomunistă

One Comment

  1. Oana C.

    Stiu ca mai e putin timp, dar cum pot face rost si eu sa cumpar/ xeroxez/ gasesc online cartile dvs din bibliografie si Ries, Al, Trout, Jack, (f.a.) Marketing ca război ?

    :-s

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *