Andi Moisescu se întoarce la Serile FJSC

andi_moisescu_ctp

Realizatorul TV, Andi Moisescu, este primul invitat care revine la Serile FJSC în istoria de aproape 10 ani a evenimentului. După ce a răspuns pentru prima oară invitației studenților FJSC în anul 2006 (când a participat împreună cu Cristian Tudor Popescu), gazda emisiunii “Apropo TV” de la ProTV va veni pentru a doua oară la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București în această toamnă. L-am invitat de această dată să povestească despre rețeta succesului longevității produselor sale media și despre cum ar trebui să își aleagă tinerii profesioniști modele profesionale de calitate în jurnalism și în publicitate în acest bâlci de pe piață.

andiÎntâlnirea va avea loc joi, 24 octombrie, de la ora 20. Locul de desfășurare: Piața Universității, Facultatea de Chimie din B-dul Regina Elisabeta nr.4-12, sector 1, București, Amfiteatrul R3. Intrarea este liberă.
I-am mai invitat la Serile FJSC în toamna aceasta pe Vlad Craioveanu, Moise Guran și Cătălin Ștefănescu. Datele la care vor da curs invitației mele sunt sau vor fi afișate în scurt timp pe pagina Serile FJSC.

Decât o Revistă și niște profesioniști

Invitații mei de la Decât o Revistă au povestit cu modestie, în deja clasica sală 614, cum au ajuns să facă ceea ce fac astăzi. Cu ușoară sfială, dar cu o precizie matematică în alegerea cuvintelor, cu atenție la tonalitate și la detaliul semantic, cu îndemânare în punerea accentelor, cu o limbă română frumoasă, rostită firesc. Mai simplu spus, cu profesionalism. Așa cum înțeleg ei să își practice și meseria de jurnaliști de presă scrisă.

Continue reading

Jurnalismul de informare, între tabloidizare și obediență politică

„Jurnalismul, o profesie pe cale de dispariție”. Asta ar fi concluzia întâlnirii cu Cristina Liberis la Serile FJSC din 21 noiembrie 2012. Jurnalista este convinsă că tinerii pot salva jurnalismul și asta doar cu condiția ca pasiunea pentru munca de teren și pentru informarea corectă și echidistantă să vină înaintea convingerii că presa este doar un business. Dacă suntem slugile ratingului și supușii audienței, jurnalismul, așa cum îl cunoaștem, nu are nicio șansă.

Cristina Liberis a vorbit despre momentul 1993 când presa a alunecat spre tabloidizare în ziua în care știrile din presa scrisă au început să fie inventate. Evenimentul Zilei a lui Ion Cristoiu și articolul de prima pagină despre “Găina care a născut pui vii” a fost momentul de cotitură. Presa tipărită a crescut în tiraj și o dată cu ea și minciunile și dezinformarea.

Continue reading

Cristina Liberis, Moise Guran și Andi Moisescu la Serile FJSC 2012-2013

După Bogdan Naumovici care a analizat la FJSC publicitatea electorală românească din 2004 până în 2012, Cristina Liberis este jurnalista care a răspuns invitației studenților FJSC de a vorbi despre cariera ei în presă la următoarea ediție Serile FJSC. Cunoscută mai ales pentru reportajele de război de la TVR și pentru relatările din zonele de conflict, noul director al știrilor Kanal D propune pe 21 noiembrie, la ora 18, o dezbatere despre situația actuală a presei care s-ar afla, în opinia invitatei, „între tabloidizare și obediență politică”.

În decembrie la Serile FJSC este invitat Dinu Pănescu (Creative Director McCann Erickson) care va vorbi despre “Povestea campaniei ROM și despre cum să câștigi Grand Prix-ul la Cannes.“

Continue reading

Naumovici: Publicitatea electorală scârbește

“Publicitatea electorală din România, spre deosebire de cea din SUA, descurajează mai mult decât să încurajeze participarea politică”. Așa crede Bogdan Naumovici, Creative Director la 23 Communication Ideas. L-am invitat pentru a doua oară la FJSC și cu toată opoziția ecologistă, creativul a răspuns pozitiv invitației. Împreună cu studenții FJSC – anul III secția Publicitate – am vizionat clipuri electorale din alegerile prezidențiale din 2004, locale și parlamentare din 2008, prezidențiale din 2009, locale și parlamentare din 2012.

Analizând erorile de comunicare, afișele și clipurile mai nimerite sau mai hilare ale candidaților, am căzut de acord că este nevoie de o profesionalizare a comunicării politice și mai ales a responsabililor cu PR-ul și publicitatea – angajați sezonier de partidele politice. Este evident că partidele lucrează și în 2012 cu amatori, cu amici, cu secretare, cu rudele sau cunoscuții, în special în preajma alegerilor atunci când candidații angajează (pe aceleași criterii și nepotisme după care fac selecția când sunt la guvernare) “echipa de comunicare”. Continue reading

Lansarea volumului „Capcanele politice ale sociologiei interbelice – Şcoala gustiană între carlism şi legionarism”

“Interbelicul a fost redus la Școala de gândire a lui Nae Ionescu. Dar generația anilor ’30 a fost marcată de pluralitatea orientărilor”. Așa a descris criticul Paul Cernat ineditul pe care îl aduce volumul Capcanele politice ale sociologiei interbelice – Şcoala gustiană între carlism şi legionarism. Școala de sociologie a lui Dimitrie Gusti a fost la rândul său o grupare de intelectuali prinsă între extreme politice, cu multe ispite, cu multe tentații. Paul Cernat a remarcat răbdarea cu care în ultimii ani am investigat relația controversată dintre sociologul militant, D. Gusti și autoritatea regală a lui Carol al II-lea. “Se poartă capcanele”, a observat criticul Cernat, cu referire la lucrarea lui Lucian Boia care are un titlu asemanator, Capcanele istoriei, dar și cu referire subtilă la capcanele receptării actuale ale sociologiei interbelice. Continue reading