Blog

Sesiunea: TEHNICI SI STRATEGII DE CAMPANIE ELECTORALA

Campaniile electorale in Romania par a fi conduse, cu cateva exceptii notabile, de catre amatori. Publicitatea stradala – componenta vizibila a stilului si a strategiei electorale – lasa mult de dorit si este tinta ironiilor publicului si a presei. Alegatorii sunt neincrezători, suspiciosi sau apatici in legatura cu oferta electorala. Vestea buna este ca echipa de campanie, candidatii și stafful său, de la seful de organizatie locala pana la membrii obisnuiti de partid, pot fi pregatiti pentru urmatoarele alegeri. Este adevarat ca partidele, voluntarii din campanie si candidatii se pot profesionaliza pe teren, dar pentru a evita invatatul din greseli ei se pot pregati pentru orice scenariu inca din sala de training. Sesiunea cuprinde exercitii practice si exemple de tehnici esentiale de comunicare electorala (outdoor si online). Trainerul are o experienta bogată de munca de teren, de peste 12 ani, oferă consultanţă politică cu succes si are rezultate notabile in campanii electorale din România.

Obiective:

Cunoasterea si fixarea de catre participanti a strategiilor si tehnicilor de succes in comunicarea electorala. Pregatirea unor filiale si a candidatilor pentru alegeri, pentru planificarea si derularea activitatilor de campanie, pentru comunicarea cu presa, pentru comunicarea fata in fata sau pe internet cu alegatorii. Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor putea:

  • Sa pregateasca si sa livreze o strategie electorala orientata pe partid sau pe candidat.
  • Sa prezinte liderilor analiza situatiei de pe piata politica, sa cerceteze piata, publicul si competitorii
  • Sa identifice targetul si sa poata comunica in acord cu nevoile si interesele alegatorilor.
  • Sa stabileasca mesajul esential si temele de campanie.
  • Sa ofere punctaje in acord cu strategia de discurs.
  • Sa livreze speech de impact si discursuri memorabile in acord cu mesajele cheie: repetiții pentru  retorică, dicție, ton, postură, mimică, atitudine, consultanță vestimentară.
  • Sa relationeze cu media (media relations) si cu liderii de opinie (influencers/key opinion leaders).
  • Sa deruleze o campanie locala sau nationala de la cercetare, research, analiză la implementare.

Teme:

  • Modelul cercurilor concentrice al tipurilor de electori
  • Modelul clivajelor sociale
  • Target si segmentare
  • Diferentiere si pozitionare pe piata electorala
  • Profilul ideal, indus, dezirabil si reflectat
  • Modelul agendelor: agenda politica, agenda media si agenda cetateanului
  • Stiluri si strategii de campanie
  • Planul media si calendarul de actiuni
  • Mesaje, teme, discurs politic
  • Creatia pentru publicitatea politica si conceptul strategic de comunicare.

Programul are o puternica latura practica, iar perfectionarea abilitatilor se produce prin exercitii ilustrate si cu exemple din experienta de pe teren a trainerului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *