Sesiunea: TEHNICI DE CAMPANIE ELECTORALA

Sesiunea: TEHNICI DE CAMPANIE ELECTORALA

Campaniile electorale in Romania par a fi conduse de 25 de ani, cu cateva exceptii notabile, de catre amatori. Publicitatea stradala – componenta vizibila a stilului si a strategiei electorale – lasa mult de dorit si este tinta ironiilor publicului si a presei. Alegatorii sunt neincrezători, suspiciosi sau apatici in legatura cu oferta electorala. Vestea buna este ca echipa de campanie, de la seful de organizatie locala pana la membrii obisnuiti de partid, pot fi pregatiti pentru urmatoarele alegeri. Este adevarat ca partidele, voluntarii din campanie si candidatii se pot profesionaliza pe teren, dar pentru a evita invatatul din greseli ei se pot pregati pentru orice scenariu inca din sala de training. Sesiunea cuprinde exercitii practice si exemple de tehnici esentiale de comunicare electorala (outdoor si online).

Obiective:

Cunoasterea si fixarea de catre participanti a tehnicilor de succes in comunicarea electorala. Pregatirea unor filiale si a candidatilor pentru alegeri, pentru planificarea si derularea activitatilor de campanie, pentru comunicarea cu presa, pentru comunicarea fata in fata sau pe internet cu alegatorii. Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor putea:

  • Sa pregateasca si sa livreze o strategie electorala orientata pe partid sau pe candidat.
  • Sa prezinte liderilor analiza situatiei de pe piata politica.
  • Sa identifice targetul si sa poata comunica in acord cu nevoile si interesele alegatorilor.
  • Sa construiasca profilul candidatului.
  • Sa stabileasca mesajul esential si temele de campanie.
  • Sa deruleze o campanie locala sau nationala de la cercetare la implementare.

Teme:

  • Modelul cercurilor concentrice al tipurilor de electori
  • Modelul clivajelor sociale
  • Target si segmentare
  • Diferentiere si pozitionare pe piata electorala
  • Profilul ideal, indus, dezirabil si reflectat
  • Modelul agendelor: agenda politica, agenda media si agenda cetateanului
  • Stiluri si strategii de campanie
  • Planul media si calendarul de actiuni
  • Creatia pentru publicitatea politica si conceptul strategic de comunicare.

Programul are o puternica latura practica, iar perfectionarea abilitatilor se produce prin exercitii ilustrate si cu exemple din experienta trainerului.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>