Sesiunea: LEADERSHIP SITUATIONAL & MANAGEMENT PROFESIONIST

Sesiunea: LEADERSHIP SITUATIONAL & MANAGEMENT PROFESIONIST

Spre deosebire de seful autoritar, dominator, manipulator sau arogant, un lider va stimula munca in echipa, va motiva in directia atingerii obiectivelor, va influenta membrii echipei insuflandu-le valorile, misiunea si viziunea companiei si va deschide posibilitati de comunicare, cooperare, ascultare si exprimare. Un lider situational intr-o organizație este cel care stie sa asculte in functie de nivelul de dezvoltare al interlocutorului, care intelege bine angajatii, partenerii si contextul, care are un discurs convingator, care invata de la ceilalti, dar care are si abilitatea de a-i mobiliza si de a-i determina pe ceilalti sa-i impartasească ideile si viziunea expuse cu claritate.

Obiective:

Cunoasterea si fixarea de catre participanti a managementului profesionist (directie – cooperare – control) si a tehnicilor de motivare a membrilor echipei in sensul cooperarii si managementului conflictelor. Leadershipul situational si comunicarea eficienta in cadrul echipelor se reflecta in cresterea productivitati muncii, in motivarea subordonatilor, in stimularea cooperarii si in colaborarea lider-echipa pentru internalizarea valorilor companiei, implementarea strategiei si indeplinirea obiectivelor organizatiei. Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor putea:

  • Sa foloseasca tehnici motivationale pentru crearea coeziunii unei echipe si pentru a evita plafonarea profesionala a membrilor echipei.
  • Să stimuleze motivatia si loialitatea membrilor echipei fata de obiectivele, misiunea, viziunea si valorile organizatiei.
  • Sa identifice si sa-si insuseasca abilitati de a dezamorsa conflicte si de a oferi feed-back si feed-forward constructiv.
  • Sa demonstreze abilitati avansate in discursurile publice: prelegere, pledoarie, discurs mobilizator.

Teme:

    • Functiile liderului: Directia; Motivarea; Orientarea spre scop; Reprezentarea.
    • Stiluri de comunicare in acord cu stiluri de conducere. Evaluarea propriilor practici de comunicare: cooperante sau conflictuale?
    • Putere. Autoritate si Legitimitate. Persuasiune si Influenta.
    • Ce este un lider la 360 de grade si cum isi manifesta influenta?
    • Care sunt calitatile liderilor vs sefilor?
    • Ascultarea evaluativa, activa, pasiva, sociala.
    • Comunicarea in cadrul echipei: comunicarea verbala si non-verbala. Tehnici fundamentale de argumentare.
    • Cum sa te conectezi cu oamenii in functie de profilul lor de personalitate?
    • Stimularea potentialului si experientei membrilor echipei pentru cresterea productivitatii organizatiei.
    • Managementul calitatii, managementul schimbarii și managementul performantei.
    • Comunicarea cu persoanele dificile in cadrul organizatiei.

Programul are o puternica latura practica, iar perfectionarea abilitatilor se produce prin exercitii, studii de caz si exemple din experienta trainerului.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>