Portret de campanie pentru alegerile generale 2016

Portret de campanie pentru alegerile generale 2016

In seara de duminica a alegerilor generale, pe 11 decembrie 2016, am participat impreuna cu antropologul Vintila Mihailescu la emisiunea “Romania, portret de tara”, moderata la TVR 1 de jurnalistul Catalin Stefanescu. Urmaresc emisiunea “Garantat 100%” cu destul consecventa si apreciez stilul si abordarea realizatorului. Dar a fi in platou cu el si a-l urmari in direct pe Catalin Sefanescu este o sansa uriasa de a participa la un debate inteligent condus de un jurnalist de o rara autenticitate si o fina competenta.

Moderatorul ne-a condus cu stil prin temele majore ale campaniei electorale pentru Parlament si ne-a provocat sa le demontam pe rand. Desi impresia generala a fost aceea a unei campanii anoste, totusi pe internet si pe televiziunile de stiri s-au polarizat taberele intre cei care l-au acuzat pe “Ciolos ca este fiul lui Soros” si cei care au diabolizat PSD ca fiind “partidul rusilor”. Si intr-un caz si in celalalt, frica de straini a fost mecanismul de stimulare a participarii pentru un vot negativ. Participarea la vot, presa alarmista si jurnalisti amatori, teoria conspiratiei ca mecanism de mobilizare la urne au fost temele deconstruite ale unei discutii din care eu am plecat acasa cu sentimentul ca se pot face si in Romania dezbateri serioase la un nivel inalt, chiar la televizor, si ca pana la urma acesta este rolul televiziunii publice.
Continue reading

Cum s-a mutat campania electorala pe internet

Cum s-a mutat campania electorala pe internet

Brichetele, sacosele, pungile cu malai, pixurile sau sepcile, pe scurt pomenile electorale sunt de anul acesta istorie. In marile orase campania pentru alegerile locale s-a mutat pe internet, in timp ce, la sate sau in localitatile mai mici, candidatii bat din poarta-n poarta, fara sa afiseze insemnele partidului din care fac parte. Sunt interzise la aceste locale si spectacolele, serbarile sau focurile de artificii.

Asta explica de ce nu vedem orasul impanzit cu bannere electorale, mesh-uri, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, publicitate luminoasa sau publicitate electorala pe autovehicule. Despre campania care s-a terminat inainte de a incepe si despre teama candidatilor de DNA am vorbit la Stirile ProTv de la ora 19.

Ce calitati de lider are Robert Negoita pentru sefia PSD Bucuresti

Ce calitati de lider are Robert Negoita pentru sefia PSD Bucuresti

Ca Robert Negoita nu este au mare orator este evident. O recunoaste chiar el insusi ales in unanimitate sa fie noul sef la organizatia PSD Bucuresti.

Continue reading

7 argumente ca printul nu e mort pentru campaniile electorale. Nici presa scrisa pentru jurnalism, nici ilustratele pentru comunicare

7 argumente ca printul nu e mort pentru campaniile electorale. Nici presa scrisa pentru jurnalism, nici ilustratele pentru comunicare

Ma aflam in SUA, la Ohio University, in 2013 cu o bursa de predare si cercetare in new media, comunicare si jurnalism cand profesorul american Bill Reader prezenta pe un slide fotografia de mai sus: aflam ca print media (presa tiparita) in SUA este nu doar fragmentata, dar este – de fapt – media dominanta. Continue reading

Avem alternative la PSD si PNL?

Avem alternative la PSD si PNL?

Peste tot in lume partidele si Parlamentul, institutiile de baza ale democratiei reprezentative, se bucura de foarte putina incredere din parte cetatenilor. In Romania, (in)activitatea parlamentara, ineficienta, costul sau lentoarea procesului legislativ , traseismul, numarul mare de demisii din Parlament in randul parlamentarilor invinuiti sau suspectati de acte de coruptie si, peste toate, insistenta cu care alesii doresc legi speciale sau privilegii (pensii speciale, salarii marite, imunitati sporite) au condus fie la o antipatie crescanda fata de Parlament, fie la scarba fata de politica si politicieni.

Continue reading

DNA lupta anti coruptie, dar si anti frauda (electorala). Cazurile Ghita, Dragnea si Nastase

DNA lupta anti coruptie, dar si anti frauda (electorala). Cazurile Ghita, Dragnea si Nastase

Despre mita si frauda electorala sau despre finantarea ilegală a partidelor sau a campaniilor se discuta de multi ani in societatea civila romaneasca. Pana recent doar la nivel de seminar sau dezbatere mediatica. Ca profesor de Marketing politic la Universitate sau ca trainer Red Carpet de Tehnici de campanii electorale remarc interesul cursantilor in legatura cu stoparea fraudei si cu pedepsirea celor care fura voturile. Continue reading