New media, populism și cultură civică

Din acest semestru propun studenților Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării cursul facultativ „New media, populism și cultură civică”. Ideea a apărut ca o consecință a mirării personale față de optimismul declanșat de campania electorală a lui Barack Obama din SUA din 2008. Există o teză destul de îmbrățișată conform căreia internetul și noile tehnologii ar antrena o mai mare participare civică și o mai mare implicare electorală re-construind bazele democrației directe în epoca modernă.

Prin studii de caz voi încerca să răspundă la întrebarea dacă acest optimism este sau nu justificat. Cercetările pe care le-am efectuat asupra campaniei prezidențiale din România 2009, dar și asupra campaniilor electorale din Italia în cadrul proiectului POSDRU/89/1.5/S/62259, proiect strategic “Științe socio-umane și politice aplicative. Program de pregătire post-doctorală și burse post-doctorale de cercetare în domeniul științelor socioumane și politice”, cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, au arătat că cel puțin în cele două țări a luat naștere un nou tip de populism: New-populismul sau Cyber-populismul.

Cursul „New media, populism și cultură civică” merge mai în profunzime cu analiza decât îmi permite timpul la cursurile practice „Marketing politic” și „Publicitate electorală” pe care le susțin la aceeași facultate.

UPDATE: Mai sunt 4-5 locuri libere la cursul facultativ “New media, populism și cultură civică”. Se pot înscrie studenții de la zi, nivel licență, anii I, II și III. Vă puteți înscrie și săptămâna aceasta la secretariatul FJSC. Mulțumesc celor care s-au înscris până acum. Cursul se va desfășura pe semestrul al doilea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>