Blog

Naumovici: Publicitatea electorală scârbește

“Publicitatea electorală din România, spre deosebire de cea din SUA, descurajează mai mult decât să încurajeze participarea politică”. Așa crede Bogdan Naumovici, Creative Director la 23 Communication Ideas. L-am invitat pentru a doua oară la FJSC și cu toată opoziția ecologistă, creativul a răspuns pozitiv invitației. Împreună cu studenții FJSC – anul III secția Publicitate – am vizionat clipuri electorale din alegerile prezidențiale din 2004, locale și parlamentare din 2008, prezidențiale din 2009, locale și parlamentare din 2012.

Analizând erorile de comunicare, afișele și clipurile mai nimerite sau mai hilare ale candidaților, am căzut de acord că este nevoie de o profesionalizare a comunicării politice și mai ales a responsabililor cu PR-ul și publicitatea – angajați sezonier de partidele politice. Este evident că partidele lucrează și în 2012 cu amatori, cu amici, cu secretare, cu rudele sau cunoscuții, în special în preajma alegerilor atunci când candidații angajează (pe aceleași criterii și nepotisme după care fac selecția când sunt la guvernare) “echipa de comunicare”.

Explicația pentru textele proaste și pentru clipurile penibile ale candidaților este disprețul pe care îl manifestă politicienii români față de electorat și părerea proastă pe care o au politicienii despre publicul lor.

Consecința amatorismului celor care se ocupă de PR politic și de publicitate electorală este numărul din ce în ce mai mic al românilor la vot, dezinteresul pentru campanie și cîștigarea alegerilor înainte de începutul campaniei de către actorii politici care au tot interesul ca tinerii sau nehotărâții să nu se prezinte la urne.

Concluzia întâlnirii: partidele nu investesc în publicitate și nu angajează specialiști în comunicare pentru că ne cred proști și pentru că au interesul ca la urne să se prezinte doar membrii de partid.

3 Comments

  1. Loredana

    Marele meu regret e că nu am aflat la timp că Naumovici vine la Fjsc. Prin urmare, l-am ratat. Dar curiozitatea rămâne și poate îmi răspunde cineva: s-a discutat doar de publicitatea electorală și nimic de publicitatea pentru RMGC?

  2. Ionut

    Naumovici vine de ficare dată când este invitat la FJSC. A mai fost la cursul de “Publicitate electorală” al dlui Momoc si in anii anteriori.
    S-a amintit in discutii si despre publicitatea pentru RMGC, dar tangențial. Nu a fost timp sa se intre în detalii pentru că au fost câtvea zeci de afișe și clipuri electorale de discutat.
    A fost o intalnire destul de relaxata, nu era loc pentru incrancenari.

  3. Loredana

    Mulțumesc, Ionuț. Eram curioasă. Văd că o să vină și alți oameni interesanți, pe care în mod sigur nu o să-i ratez.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *