Iohannis si Ponta pe Facebook. Doua stiluri de comunicare 2.0

Iohannis si Ponta pe Facebook. Doua stiluri de comunicare 2.0

Dupa alegerile prezidentiale Klaus Iohannis si Victor Ponta au schimbat canalul de comunicare inlocuind aparitiile la televiziuni cu retelele sociale. In vreme ce Ponta si-a pastrat pe Facebook stilul agresiv din confruntarile electorale televizate, Iohannis si-a pastrat non-combatul din campanie si in postarile post-electorale de pe social media.

Victor Ponta a invatat din campanie ca a ignora mediul online te costa alegerile. Acum premierul intra zilnic pe internet si incearca sa recupereze distanta cu publicul online pe care l-a neglijat ani la randul. Liderii PSD s-au concentrat dupa alegerile prezidentiale sa cucereasca targetul 18-35 de ani, studenti, tineri angajati sau fara loc de munca, cei care in orice tara normala ar trebui sa fie de stanga si care petrec mult mai mult timp pe internet decat la televizor. Sebastian Ghita a vorbit la un moment dat de Partidul Facebook, un partid imaginar care ar fi invins PSD in noiembrie 2014.

Prim-ministrul Romaniei si-a prelungit stilul agresiv de comunicare din campania prezidentiala in postarile de pe Fb. Asa cum Traia Basescu obisnuia sa critice pe toata lumea, Victor Ponta este intr-un razboi cu toata lumea pe FB. De pe patul de spital din Turcia cu smartphone-ul in mana, Ponta ataca opozitia si o acuza de “foame oarba de ciolan”.

In schimb Presedintele Iohannis isi pastreaza stilul pozitiv, impaciuitor si autocentrat din campanie. Nu ataca direct, iar criticile lui sunt foarte vagi. Iohannis promoveaza o imagine echilibrata, pasnica, de factor de pace si de mediator. Probabil ca Iohannis a inteles ca prezenta continua pe TV te erodeaza (ba chiar enerveaza), in vreme ce comunicarea pe retele sociale apropie.

In esenta, asa cum am declarat si pentru Jurnalul National, Ponta si Iohannis stiu bine ce fac si fac bine ce fac. Nici unul nu abuzeaza de comunicarea 2.0, desi lui Iohannis i se reproseaza adeseori ca e mai vorbaret pe Fb decat in viata publica. Probabil ca politicienii romani la nivel inalt au inteles ca o data cu internetul 2.0 se schimba un mod de a comunica intre oameni, ca publicul s-a adaptat rapid la tehnologie si ca cetatenii se dezvolta si se schimba mult mai repede decat clasa politica.

Alegerile din 2014 au fost o lectie pentru politicieni si pentru liderii marilor partide. A neglija comunicarea pe internet inseamna a neglija modul in care comunica oamenii astazi: direct, sincer, concis, rapid. Televizorul s-a mutat deja pe ecranul smartphone-ului. Politicienii se afla in fata unei realitati simple: trebuie sa folosesti inteligent social-media sau nu vei mai exista politic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>