2016

2016

9 martie 2016

                         „Sponsorshipul si evenimentele: instrumente de crestere a reputatiei unei companii”

Invitat: Luiza Domnisoru, Director Comunicare Grup Dacia Renault Romania

10321807_1022823277786906_199204057344785714_oLuiza Domnisoru a prezentat o serie de campanii de comunicare ale Dacia Renault Romania, cea mai cunoscuta fiind cea de sustinere a literaturii de catre Grupul francez materializata in cei 10 ani de sponsorship a Targului de Carte Gaudeamus. Prin colaborarea cu jurnalisti si scriitori compania a creat un asa-numit manual alternativ de bord din ale carui pagini reiese ca masina si cartea sunt simboluri ale mobilitatii si raspund nevoii universale de a calatori. Masina si cartea – doua forme ale libertatii. Reputatia companiei a fost astfel potentata, iar asocierea cu un eveniment cultural a dat grupului o aura de companie careia ii pasa de comunitate, ca este implicata si responsabila.

18 aprilie 2016

“Jurnalism de investigatie si media alternativa. Cum a fost posibil cazul Panama Papers?”

Invitati: Stefan Mako – Rise Project / Casa jurnalistului, Emilia Sercan – PressOne, Catalin Antohe – Cetateanul.net.

Peste 400 de jurnaliști de la 100 de instituții de presă din întreaga lume, sub coordonarea Consorțiului Internațional pentru Jurnalism de Investigații au documentat și distribuit știri despre cazul Panama Papers. Unul dintre acestia este Stefan Mako care a colaborat cu Rise Project la un material Panama Papers. Invitatii au analizat efectele dezvaluirilor in lumea politica si economica si starea jurnalismului de investigatie in Romania ultimilor ani.
https://youtu.be/ukerfXcEqXs

1 octombrie 2016

“Digital Media”

Invitat: John Mastrini, jurnalist Reuters, Radio Free Europe

2In cei 32 de ani de cariera jurnalistica, John G. Mastrini a pus bazele mai multor proiecte ale Agentiei de stiri Reuters, precum infiintarea primului serviciu de stiri financiare locale intr-o tara post-comunista (fosta Cehoslovacie) sau a primului serviciu online de larg consum pentru videoclipurile Reuters. John Gregory Mastrini a devenit in 1993 corespondentul si apoi seful biroului din Praga al Agentiei de stiri Reuters. Din 2000 pana in 2015 a lucrat pentru Reuters/Thomson Reuters la Londra, iar in fata studentilor FJSC s-a declarat incantat ca a revenit la Praga, unde este Editorul Departamentului Multimedia la Radio Free Europe/Radio Liberty.

Anul acesta Mastrini a fost prima oara in Romania. Le-a vorbit studentilor la Jurnalism despre pericolul intoxicarilor online in era social media (a exemplificat cu cele din campania prezidentiala Donald Trump-Hillary Clinton, precum si cu cele semnate de cei de la The Yes Men – una dintre cele mai celebre campanii fiind Share the Safety) si despre cum se pot proteja jurnalistii de dezinformari si minciuni pe internet. De-a lungul timpului John G. Mastrini a susţinut cursuri de journalism, televiziune şi reţele sociale pentru colegii sai de la Reuters, dar şi pentru jurnalişti din India, China și Europa de Est.

8 noiembrie 2016

„De la televiziune la jurnalismul digital”

Invitat: Moise Guran, Biziday, EuropaFM

Jurnalistul Moise Guran a prezentat studentilor la Jurnalism si Comunicare noua aplicatie de mobil – Biziday – si a povestit curiosilor de ce a renuntat la emisiunea de la televiziunea Digi24. Guran a incurjat studentii la Jurnalism sa descarce aplicatia si sa intre in noua sa echipa de redactie dela Biziday. Smartphone journalism sau digital journalism a fost o dezbatere despre cum se transforma jurnalismul traditional o data cu noile inventii si cu revolutia din comunicare si tehnologie.

Guran

10 noiembrie 2016

„Din culisele publicitatii romanesti pana in backstage-ul alegerilor americane”

Invitat: Dan Draghicescu, Chainsaw Production

DraghicescuRegizorul Dan Draghicescu, Creative Producer la Chainsaw Europe, fost Creative & Senior Tv Producer Grey worldwide, Ogilvy&Mother, Saatchi&Saatchi, a vorbit cu studentii de la Publicitate si Relatii publice despre publicitate comerciala din Romania, despre bugete de productie si campanii umanitare in care s-a implicat, dar si despre culisele publicitatii electorale din SUA. Draghicescu a prezentat si dezbatut cu  noi documentarul pe care l-a realizat in SUA, “Trump vs Clinton”, rezultatele surpriza ale  alegerilor prezidentiale din SUA si impactul alegerii lui Trump asupra Europei. Cele mai interesante intrebari din sala au fost premiate cu carti de la editura Codecs.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>