Despre fake news in Digital News Report 2018

Despre fake news in Digital News Report 2018

Studiul despre starea jurnalismului actual realizat de Reuters Institute de la Universitatea din Oxford si intitulat Digital News Report 2018, la care Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Universitatea din Bucuresti a participat ca partener de cercetare, va fi dezbatut luni, 18 iunie, la ora 10.00, la Universitatea din București, la Facultatea de Drept. Au fost incluse in studiu 37 de tari la nivel global, au fost 74.000 de respondenți în lume, din care 2048 în România, iar rezultatele au o marjă de eroare de +/-2.17%. Cercetarea se bazeaza pe sondaje si chestionare online, dar si pe focus grupuri realizate in tari democratice si cu acces larg la internet al populatiei. Esantionul si-a propus sa fie reprezentativ la nivelul populatiei care acceseaza si se informeaza de pe internet. 69% dintre cei care folosesc Facebook în România o fac pentru știri, apoi pentru socializare, divertisment și altele. Dar una din preocuparile majore ale cercetarii l-a reprezentat impactul, respectiv ingrijorarile cetatenilor din state cu traditie democratica in legatura cu fake news.

Continue reading

BRomania la Serile FJSC (la prânz)

BRomania la Serile FJSC (la prânz)

Bromania

Matei Dima, cunoscut internauților ca BRomania, mi-a acceptat invitația și va veni joi, 17 mai, de la 12:00, la amfiteatrul R3 (Pta Universității, Bd. Regina Elisabeta, 4-12, etaj 3) să vorbim despre publicitatea online în era video, influenceri, content si campanii virale pe internet.

Continue reading

All about Economy Film Festival

All about Economy Film Festival

29680508_1798617476869634_529373187_oThe Economy Film Festival is taking place at the University of Bucharest, Law School, Room Amfiteatru II, between 27th of March- 29th of March. I was invited there by the vice-rector, prof. Magdalena Platis, PhD, (Faculty of Business and Administration) to present the movie entitled “Money – A Confused User’s Guide”, and I suddenly realized that I am indeed a confused user when it comes to money.

It is very likely that I am a part of the 80% of the Romanians who do not speak or understand the language of bankers, who do not have a financial education and part of those 85% of the Romanians who do not have a saving plan or do not save money for retirement. Maybe because I do not trust the bank system. As you can see in the chart below (figures are from 2016-17), according to Standard & Poor’s Ratings, Romania occupies the place number 124 out of 143 countries when it comes to its citizens’ financial education. Most of us know almost everything about the money from our family (90%), and only 9% learn something about the financial system from school. Continue reading

Andrei Gheorghe, noi și radioul

Andrei Gheorghe, noi și radioul

Când l-am auzit prima oară pe Andrei Gheorghe la radio eram prin ultimii ani de liceu… M-a convins atunci să văd filmul Seven. L-am ascultat (oamenii de radio înțeleg diferența) din primul an de facultate, prin ’96. Așa au trecut 20 de ani de când mă influențează ca om de media. Intrasem la Jurnalism, eram în TV Sigma, o televiziune studențească, dar întâlnirea cu Andrei în FM-ul românesc m-a convins că vreau să fiu și eu așa când o să fiu mare, că vreau să mă distrez și eu așa cum făcea el în emisiunile lui. Pe radio Andrei era neobișnuit, era atât de acid, era atât de liber și spunea cu bratalitate exact ce gândea, era atât de ironic, era atât de progresist, era atât de wow! Continue reading

The Post

The Post

Ambasada SUA la București m-a invitat de 1 martie împreună cu studenții Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării la dezbaterea filmului lui Steven Spielberg, The Post, alături de jurnaliștii Vlad Petreanu (Europa FM) și Cristi Pantazi (Hotnews). Pentru că filmul o are în centru pe Kay Graham, proprietara ziarului The Washington Post, o femeie care se impune într-o lume a bărbaților, ziua vizionării a fost cu atât mai nimerită.

Continue reading

Populistii si referendumul ca tehnica a democratiei iluzorii

Populistii si referendumul ca tehnica a democratiei iluzorii

Apelul la referendum nu este o tehnică nouă de câștigare a maselor. Populiștii au invocat întotdeauna referendumul ca instrument al democrației directe, o cale de exprimare nemediată a „poporului pur” versus „elita coruptă”. Încurajând exprimarea maselor prin plebiscit, populiștii se bucură de simpatie de masă. Discursul populist acuză instituțiile reprezentării, partidele și parlamentul că sunt corupte: încrederea în democrația reprezentativă e slabă, vocea poporului suveran trebuie să se facă auzită prin referendum! Continue reading